Monday, November 2, 2009

MINGGU 45

ISNIN – 2 NOVEMBER 2009


CUTI PERISTIWA


SELASA – 3 NOVEMBER 2009

Tingkatan

1G (Masa: 435 -545)

Matapelajaran

Bahasa Malaysia

Unit/ Tema

Sistem Bahasa

Topik


Fokus Utama

9.1Menggunakan kata, istilah, frasa,rangkai kata,peribahasa dan ayat yang tepat serta indah untuk menyampaikan maklumat secara tersusun dan kohensif.

Fokus Sampingan

12.6A3(iv) Membetulkan kesalahan pemilihan kata dan binaan ayat dalam teks.

Objektif Pembelajaran

Menguji pemahaman para pelajar tentang sistem bahasa yang telah dipelajari.

Aktiviti P&P

1.Menyalin latihan ke dalam buku latihan.

2.Perbincangan dan soal jawab.

3.Simulasi

Sistem Bahasa

Kata Tanya

Penerapan Nilai

Bertanggungjawab

Pendekatan Ilmu

Pendidikan Moral

BBM/ SPP

Buku Nota

Refleksi

Pelajar membuat latihan dan mengadakan perbincangan dengan guru untuk mendapat jawapan.


RABU –4 NOVEMBER 2009

Tingkatan

1G (Masa : 1250-200)

1I ( Masa : 400-510)

Matapelajaran

Bahasa Malaysia

Unit/ Tema

Prosa Tradisional

Topik

Tujuh Puteri Turun Ke Dunia (Latihan Ulangkaji)

Fokus Utama

10.6 Mengulas karya sastera dari aspek watak dan perwatakan, latar, plot, gaya bahasa dan sudut pandangan.

Fokus Sampingan

10.0 Memahami dan memberikan respon peribadi tentang karya sastera.

Objektif Pembelajaran

1.Menguji pemahaman para pelajar tentang prosa tradisional yang dibaca berdasarkan petikan peristiwa tertentu.

2.Menjawab soalan pemahaman tentang prosa tersebut dengan jawapan yang betul.

Aktiviti P&P

1.Guru menceritakan sinopsis prosa secara ringkas dan watak-watak yang terlibat..

2.Pelajar menyalin latihan dan membuat latihan tersebut.

3.Perbincangan untuk mendapat jawapan yang tepat.

Sistem Bahasa

Kata Tanya

Penerapan Nilai

Kesabaran/ Bijaksana/Kegigihan

Pendekatan Ilmu

Pendidikan Moral

BBM/ SPP

Buku Rujukan Lestari e-Istima KBSM Komsas Tingkatan 1,halaman 29-31

Refleksi



KHAMIS – 5 NOVEMBER 2009

Tingkatan

PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN 2009


JUMAAT – 6 NOVEMBER 2009


PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN 2009





No comments:

Post a Comment