ISNIN – 5 OKTOBER 2009
Tingkatan | 1I (Masa : 2.00-3.10) |
Matapelajaran | Bahasa Malaysia |
Unit/ Tema | Karangan Jenis Pemerihalan/ Gambaran |
Topik | Pengalaman menarik yang dialami semasa cuti penggal yang lalu. |
Fokus Utama | 8.0Memproses maklumat untuk keperluan tertentu. |
Fokus Sampingan | 8.5Mentafsirkan maklumat yang telah dipilih secara rasional untuk membuat inferens. |
Objektif Pembelajaran | 1.Menghasilkan sebuah karangan pemerihalan 180 patah perkataan pengalaman menarik pelajar semasa cuti penggal yang lalu. 2.Berbincang dan mengenal pasti ciri-ciri penting karangan pemerihalan/ gambaran. 3.Berinteraksi untuk menjalin dan mempereratkan hubungan mesra antara pelajar dengan berkongsi pendapat tentang tajuk yang diberi. |
Aktiviti P&P | 1.Guru menerangkan cara-cara menulis karangan pemerihalan/gambaran kepada pelajar serta memberikan ciri-ciri karangan tersebut sebagai panduan. 2.Pelajar menyalin nota yang diberi. 3.Guru memberikan tajuk perbincangan iaitu pengalaman menarik yang dialami oleh pelajar semasa cuti penggal yang lalu dan mengadakan sesi perbincangan dengan pelajar tentang tajuk yang diberi. 4.Pelajar membuat latihan dalam buku karangan pengalaman menarik yang dialami semasa cuti penggal yang lalu setelah berbincang dengan guru. |
Sistem Bahasa | Kata Ganda/ Kata Banyak Makna |
Penerapan Nilai | Kerjasama/ Tolong menolong |
Pendekatan Ilmu | Pendidikan Moral/Pengetahuan Am |
BBM/ SPP | Buku Esensi Bahasa Malaysia Tingkatan 1, halaman 232 |
Refleksi | Pelajar berusaha membuat karangan jenis pemerihalan/ gambaran 180 patah perkataan pengalaman menarik yang dialami semasa cuti penggal yang lalu dan sebahagian pelajar menyiapkan latihan dalam masa yang ditetapkan. |
Tingkatan | 3N ( Masa : 1250-200) 3D ( Masa : 435-545) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
Pelajar membuat ulangkaji untuk PMR |
SELASA – 6 OKTOBER 2009
Tingkatan | 3L ( Masa : 1250-200) 3J (Masa: 325-435) 3I (Masa: 400-435) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
*Majlis Restu Ilmu Pelajar Tingkatan 3 *Penyusunan kerusi meja |
Tingkatan | 1G (Masa: 435 -545 ) |
Matapelajaran | Bahasa Malaysia |
Unit/ Tema | |
Topik | NILAM |
Fokus Utama | 7.0 Mendapatkan maklumat daripada pelbagai sumber yang dibaca. |
Fokus Sampingan | 10.0 Memahami dan memberikan respons peribadi tentang karya sastera |
Objektif Pembelajaran | 1. Menerangkan kepentingan amalan membaca kepada pelajar-pelajar. 2. Memupuk dan menyemai minat membaca melalui pemahaman buku-buku yang dibaca. |
Aktiviti P&P | 1. Pelajar membaca buku -buku cerita yang diberikan. 2. Pelajar mencatat hasil pembacaan dalam buku latihan |
Sistem Bahasa | Kata sendi nama |
Penerapan Nilai | Kasih sayang,bertanggungjawab |
Pendekatan Ilmu | Pendidikan Moral |
BBM/ SPP | Buku-buku cerita |
Refleksi | Pelajar membuat sinopsis atau ringkasan cerita dalam buku latihan dan mempelajari nilai moral yang dipelajari hasil pembacaan mereka. |
- Sesi pembelajaran berakhir pada pukul 510 ptg selepas kerja-kerja pembersihan kelas dilakukan
RABU – 7 OKTOBER 2009
Tingkatan | 1 G (Masa : 12.50-200) 1 I (Masa : 400-510) |
Matapelajaran | Bahasa Malaysia |
Semua pelajar Tingkatan Satu diberikan cuti khas bagi membolehkan pelajar Tingkatan 3 mengambil PMR bermula 7-9 Oktober |
Tingkatan | 3D (Masa : 545-620) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
Peperiksaan PMR |
KHAMIS – 8 OKTOBER 2009
Tingkatan | 1 I (Masa : 1250-200) |
Matapelajaran | Bahasa Malaysia |
Semua pelajar Tingkatan Satu diberikan cuti khas bagi membolehkan pelajar Tingkatan 3 mengambil PMR bermula 7-9 Oktober |
Tingkatan | 3I/J (Masa : 400-510) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
Peperiksaan PMR |
JUMAAT – 9 OKTOBER 2009
Tingkatan | 3L (Masa : 310-345) 3N(Masa : 435-510) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
Peperiksaan PMR |
Tingkatan | 1 G (Masa : 510-620) |
Matapelajaran | Bahasa Malaysia |
Semua pelajar Tingkatan Satu diberikan cuti khas bagi membolehkan pelajar Tingkatan 3 mengambil PMR bermula 7-9 Oktober |
No comments:
Post a Comment